nieuwe body kopen???

• Cindy

Ik zit met een probleem en wil graag advies.

Heb sinds 4 jaar een Konica Minolta Dynax 7D, die het altijd perfect heeft gedaan. Helaas heeft die het afgelopen weekend begeven, volgens kamera-express zit het probleem hem in de printplaat die defect is. Nu kan ik hem laten repeareren. Tot

€ 250,- wordt die dan zo wie zo gerepareerd, maar constateren ze dat het meer kost krijg je een prijsopgave. Mijn vraag is nu wat moet ik doen. Als het meer kost kan ik net zo goed een nieuwe body kopen, omdat je gewoon weg niet weet hoeveel het uiteindelijk gaat kosten.

Hoop dat iemand mij kan helpen.

gr Cindy

• JeroenW

4 jaar… lastig. In die 4 jaar is er een hoop gebeurd. Sony heeft nu een hoop interessante nieuwe body's uit. Alsnog wel duurder dan 250 euro. Je zou 's je symptomen kunnen posten in het relevante forum van dpreview en kijken of iemand de symptomen herkent. Als het echt alleen een print is kun je heel goed voor minder dan 250 klaar zijn.

• Cindy

Ja in die tijd is er inderdaad het één en ander veranderd. Heb al wel gekeken naar een Sony en als je naar de eigenschappen en specificaties kijkt zie je wel degelijk verschil

Symptoom: Camera stelt hem eerst scherp en bij het doordrukken blijft die hangen zo'n 2 á 3 seconden. Uireindelijk slaat die de foto niet op.

Zal hem is inderdaad ook nog eens apart posten

Bedankt voor je reactie

• Leonesse

Jeetje dat is wel een net op het randje probleem, en dan bedoel ik het randje van vervangen of repareren. Ik kan je daar niet in adviseren ben ik bang. Als het boven de 250 euro kost om hem te repareren dan denk ik dat het rendabeler is om een nieuwe body aan te schaffen. Ik dacht dat de minolta objectieven ook op de somy kunnen, dus die hoef je dan niet te vervangen.

• Antony

Tsja, gebruikte 7D'tjes liggen nog hoog in prijs. Ik zou een advertentie op bv Marktplaats zetten:

Wie kan er een printplaat van een camera, een Minolta 7D, repareren?

Er zijn genoeg techneuten die een printplaat kunnen lezen …..

Mijn fotografenmotto is: “Niet geschoten is altijd mis!”

• kompjoetervilozoov

Als bruin het kan trekken , en je hebt een paar knappe lenzen:

nieuwe body kopen!

• De Tobfotograaf

dat wel, maar je hebt nog steeds een oude barrel, koop gewoon een nieuwe, je weer een tijdje garantie, nieuwe en verbeterde technieken. en wat als die oude kamera na de reparatiegarantie kapot gaat?

• Ad

Vervang / herstel eerst de firmware.

Kan goed zijn dat het een software probleem is.

• Joop

Beetje vreemd advies, namelijk je kan altijd een prijsopgave vragen voordat ze gaan repareren.

Zou net zoals Ad al zegt eerst de Firmware eerst een vervangen - updaten.

Stel je vraag anders eens hier bij het bedrijf dat de reparaties van KM doet.

Manpower Business Services

Repair Contact Details:

Schipholweg 275, 1171 PK Badhoevedorp

Tel. 020-201 1600

info@mbse2e.nl

• Cindy

Joop en uiteraard de rest ook, bedankt voor je advies, heb direct met hen gebeld.

Een standaard reparatie bij hen is € 188,30, wordt het duurder komt er een prijsopgave. Mocht ik het nog niet willen betaal ik maar € 45,- aan onderzoekskosten ipv € 70,- die kamera-express doorgaf.

Het enige nadeel is dat ik hem 4 tot 6 weken kwijt ben, maar dat is niet anders.