http://www.fotografie.picturetheworld.nl/studio.html
staan foto's genomen in mijn kamertje.
Ik weet is niet groot maar ben nog maar een beginnenling dus probeer van alles uit.
Jeroen ben jij het eens met Ad dan?
Over de flitsset dan?
gr louise
Inderdaad.
Wat ik zie is knalhard belichte rechte foto's.
Hierdoor is alle warmte uit de foto, en heb je last van overstraling en hele harde schaduwen ver achter het model.
Op de gezichten bijna geen schaduwen.
Op 1 plaatje heb je in de nabewerking zelfs de schaduw weg gehaald waarbij aan het haar duidelijk te zien is dat het model “ uitgeknipt ” is.
Blijkbaar gebruik je een grote lamp en de flitser op je camera?
Je vertelde dat je achtergronden hebt. Welke kleuren heb je?
Als je op zoek gaat naar flitsers voor dat bedrag denk ik dat je gebruikte flitsers moet zoeken.
Een nieuwe set wordt moeilijk.
Tevens ga je problemen houden met overbelichting door de kleur van je wanden en plafond.
Vertel me nog even wat voor camera en objectief je gebruikt.
Mogelijk begin ik binnenkort met workshops, als je interesse hebt kan ik je op de hoogte houden.
Aan die foto's te zien waar die meisjes helemaal op staan is het inderdaad wat te klein. Verder zie ik ook dat er aan je licht nogal wat verbeterd kan.
Ad komt wel 's wat kortaf over maar dit soort zaken heeft hij bakken ervaring en ik vrijwel geen. Voor een studio was ik van plan of wat oude flitsers bij elkaar te sprokkelen en een setje radio triggers te gaan halen.
hoi ad,
Ik gebruik een Canon eos 40D maar heb deze pas ben overgeschakeld van de 350d.
En ik gebruik de flitser van canon de 430EX en een bouwlamp van 150watt gemonteerd op een statief zo dat ik deze omhoog en naar beneden kan halen.
Maar ik heb al een flitsset gezin nieuw tussen de 200 en 250 euro.
Daar gaat het om 2x statief met 2 sofboxen (of 1softbox en 1x paraplu) van 150/200 watt.
Jah sommige waren inderdaad te veelschaduw achter en heb ik dat uitgeknipt.
Iedergeval al bedankt voor alle medewerking!
thx louise
Pas op Louise,
Op dergelijke flitssets zit vaak niet de vatting waarmee je kunt door bouwen.
Als je zeker weet dat het niet verder gaat dan een sofbox en een paraplu is dit geen probleem.
Wil je echter later nog een snoot, een honingraat, een kleppenset, kleurfilters, verschillende reflectorkappen, enz enz. Dan heb je een probleem.
Als je wel een iets hoger bedrag uit geeft ( en 150 watt is echt genoeg) heb je in ieder geval de mogelijkheid.
In de ruimte die je hebt kun je gewoon niet meer kwijt dan 2 lampen. Dat hoeft echter helemaal geen probleem te zijn. Met wat inventief denken kun je daar hele mooie foto's mee maken.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?