sigma

• Ad

Ik heb hem getest op een Canon.

Met een vaart terug gebracht.

De lens ( het exemplaar wat ik had) was echt totaal niet scherp.

Niet een beetje op een bepaald zoombereik maar echt over het hele bereik.

En zo ver ernaast dat ik er werkelijk helemaal niets mee kon.

Hij was bij mij bedoeld als reserve lensje.

• Remco Jan

Theoretisch gaat het om de combinatie van camera en objectief voor wat betreft de beoordeling. Of het cameramerk in het segment van dit soort lenzen wat uitmaakt betwijfel ik.

• Thea

JeroenW schreef:

>

> Met alle respect maarreh. Als ik met de kids opstap ben kom

> ik al lang zo veel niet toe aan foto's. Nou ken ik jouw groep

> niet maar ik kan me heel goed voorstellen dat je niet veel

> verder komt dan een kiekje.

Oke, die ervaring heb jij, ik nog niet, op de eerste plaats is het de bedoeling om foto's te maken van hun, zodat dit in hun levensboek kan: vakantie 2008.

> >

> Ik denk dat als je je een beetje inspant je de kwaliteit van

> je 18-70 wel haalt bij goed weer. Vraag is, wil je dat. Die

> 18-70 is ook goed, wel wat korter maar goed. Je hebt netaan

> een week waarin je en dat ding moet halen en er een beetje

> aan wennen. Ik zou dat niet zo verstandig vinden.

Je hebt helemaal gelijk, volgens mij kan ik gewoon beter me compact camera meenemen en investeren in lensen die aansluiten bij mij nikon.

Bedankt voor je eerlijke antwoord.

• De Tobfotograaf

in het blad chip foto en video worden soms wel eens objectieven met body's getest en er blijken inderdaad verschillen te zijn met lens body combinaties.

• JeroenW

Thea schreef:

>

> JeroenW schreef:

> >

> > Met alle respect maarreh. Als ik met de kids opstap ben kom

> > ik al lang zo veel niet toe aan foto's. Nou ken ik jouw groep

> > niet maar ik kan me heel goed voorstellen dat je niet veel

> > verder komt dan een kiekje.

>

> Oke, die ervaring heb jij, ik nog niet, op de eerste plaats

> is het de bedoeling om foto's te maken van hun, zodat dit in

> hun levensboek kan: vakantie 2008.

>

Dan is een perfecte foto niet belangrijk. Client voor de accomodatie, bij de frietkraam, in de straat van plaatsje X, daar gaat het om. Dat kan met je 18-70 ook prima.

• Rob Bouwman

Als ik moet kiezen tussen een Sigma 3,5-6,3/18-200 OS en de Nikon 3,5-5,6/18-200 VR, bedoeld voor een Nikon D300 body en ik ben niet zo geinteresseerd in de zoom creep, welke is dan de beste? De reviews op internet zijn zo verdeeld: Voor Kenrockwell is de Nikon lens het einde en volgens dpreview blijft er weinig goeds over. Is er iemand die me daarover iets kan zeggen?

Rob Bouwman

• JeroenW

Wat ik lees en wat ik aan echte foto's zie presteert die 18-200 best aardig zolang je niet aan de uiteresten van je bereik zit.

Had ik 600 euro om uit te geven zou ik, denk ik, een 70-300VR halen en een 2e hands 18-70 tenzij ik ging backpacken ofzo.

• Thea

Hallo,

Bedankt voor alle tips, het is een: SB 600 met witte kap geworden,

18-200 vr van Nikon ( mocht het uitproberen in de winkel maar vond de nikon toch scherper als de Sigma bij 18 mm) en een tas, de slingshot. De 70-300 staat op mij lijstje, ze hadden momenteel geen nederlands model en vanwege garantie leek me dit niet handig.En nu maar oefenen.

gr. thea