flits

• tennie

wie kan mij helpen als ik een flitser met flits singronozatie

instaleer en ik maak met mijn kamera een foto dan zie ik de flits door mijn kamera

een canon 350 D

maar op de foto is niet te zien dat de flitser af is gegaan

ik kan dit even niet volgen

hoe kan ik de flits zien als ik een foto maak is op dat moment mijn spiegel op geklapt dus heb ik geen beeld

maar net voor de spiegel op klapt zie ik de flits al maar dus niet op de foto

????????????

• Joop

Toevallig rode ogen reductie aanstaan?

• tennie

ik moet zegen heel scherp op gemerkt maar helaas die stond uit..

• Joop

Het is natuurlijk wel handig even te vermelden welke apparatuur je gebruikt voor het flitsen.

• Ad

sluitertijd?

• De Tobfotograaf

juiste type flitser?

2e gordijnsingronisatie?

batterijen voldoende opgeladen, niet verouderd, dat i.c.m. anti rode ogen flits?

• Micha

Bij Nikon ook, je ziet meestal de “voor-flitsen”…. er wordt een flits afgegeven, nog voordat de foto wordt gemaakt, dit om te meten en te berekenen hoe het onderwerp het licht reflecteeert en zo dus de juiste flitsafgifte in te stellen als daarna de foto wordt gemaakt. Het gebeurd in een fractie van een seconde, maar je ziet het meestal wel.

Wat ik niet helemaal begrijp is dat je aan de uiteindelijke foto niet kunt zien dat er geflitst is……. Maak eens twee dezelfde foto's waarbij een keer met flits en een keer zonder… Het kan nog zijn dat je de flitscompensatie teveel op “min” hebt staan en zo lijkt het of er niet is geflitst…..

Succes

• JanG

Tennie,

Ik ga er van uit dat je studioflitsers als slave wil laten mee flitsen met de ingebouwde flitser van je camera.

Die gaan dan mee met de voorflits, terwijl een fractie van een seconde later pas de eigenlijke flits voor de opname volgt.

Oplossing: gebruik een flitskabel.

Succes, JanG

• tennie

beste Jan G zo werkt het inderdaat ik fotografeerde met mijn ingeboude flitser

en dan werkt het inderdaat niet als ik met mijn infrarood zender op mijn kamera werk dan zie ik de flits dus wel

let wel de infrarood zender is een accessoire die werkt met een losse ontvanger

en die stuurd mijn flitsers weer aan

mag ik u allemaal hartelijk danken voor het mee denken

en ik hoop dat ook andere hier iets mee kunnen

met vriendelijke fotogroeten

Tenniefoto

• fotomark

Of koop een “flashtrigger” draadloos zeg maar. kan je bij Calumet kopen of een andere camera zaak.