Nieuwe camera

• De Tobfotograaf

Na jaren tobben zonder DSLR, moet het er toch eens van komen om er een te kopen. Echter de vraag is: wordt het een Canon 40D of een 30D? is het prijsverschil 600€ tegen 900€ minus de cash back actie het verschil waard?

Ook gelet op het aantal foto's per batterijlading, dat je met de 30D waarschijnlijk meer kan maken.

Tevens denk ik ook aan een 2e camera, een compact zoals de G9 of een Ixus 960-IS. Die is eigenlijk meer voor familiekiekjes, maar daar mag ook weer niet te veel op de fotokwaliteit ingeleverd worden.

• Joop

De 30D is een hele goed camera en voldoet nog. Als je denkt dat je daar nog jaren mee vooruit kan dan zou je deze kunnen kopen.

Wil je de 40D dan heeft deze een betere Autofocus tov van de 30D. Ten tweede voor de 14bits kleuren tov de 12 bits kleuren van de 30D.

Verder zijn de verschillen niet echt extreem.

Verschillen met de 30D tov de 40D;

http://www.dpreview.com/reviews/canoneos40d/

• Ad

Of een 5D.

Met batteriepack .

Grote sensor. Perfecte kwaliteit.

Redelijk vaak in de aanbieding.

Dan kun je echt jaren vooruit.

• Nikon Sjoerd

Ik wil je niet te veel aan het tobben maken, maar waarom geen Nikon D200? :D

Ff serieus hoor… je hebt geen bestaande lenzen die je meeneemt.

• Nikon Sjoerd

de 14bits kleuren tov de 12 bits kleuren, zijn daar voorbeeld foto's van op internet van het kwaliteitsverschil?

• kompjoetervilozoov

Het aantal foto's per batterijlading is eigelijk irrelevant, die dingen kosten een tientje…., (ik heb er 5 , maar nooit meer dan 2 nodig gehad, alleen maar omdat ik ze pas laad als ze leeg zijn).

• kompjoetervilozoov

Heeft ie wel dacht ik zo…..

• Ad

Ik laad ze als ik moet werken.

Een set is voldoende om een hele dag te knippen.

Zelfs constant bewegende objecten waarop heel veel gefocusd moet worden.

Ruim 900 foto's is geen enkel probleem.

• kompjoetervilozoov

Ik bedoelde dat , als je met een bijna lege accu op pad gaat, je toch niet meer dan 1 extra nodig hebt.

Geen punt voor een camerakeuze.

• JeroenW

Als fervent nikon liefhebber zeg ik het toch, 30D is (nog steeds) een mooie camera die momenteel tegen idioot lage prijzen verkocht wordt. Als het canon systeme je wat lijkt dan zou ik er zeker voor gaan. Verschil met de 40D kun je mooi aan die familie camera besteden.