snelle foto's maken

• jeroen

Hoi,

Ik heb onlangs een olympus E 410 gekocht. Super kamera. Ik heb alleen met 1 ding problemen, het lukt me niet op met deze kamera snel een foto te maken tijdens feestjes. Het duurt soms 3 seconden voordat de kamera de foto maaakt. De actie die je wil fotograferen is dan alweer voorbij. Heb al veel instellingen geprobeert maar het lukt me niet om direct foto's te maken. Wie kan me helpen?

Groeten

Jeroen

• Ruud

Feestjes betekent vaak slechte lichtomstandigheden, althans voor de scherpstelling.

Afstandinstelling op manual doet soms wonderen (al heb ik geen ervaring met Olympus)

• JeroenW

Wat duurt er precies lang? Is je camera aan het zoeken naar focus?

• kompjoetervilozoov

Ofwel het ding staat op de automaat 1 en je krijgt bij slecht licht lange sluitertijden , ofwel de autofocus 2 heeft problemen bij slecht licht.

1-Neem AV , kies de op 1 na kleinste waarde en ISO 400

2-Stel alleen het middelste focuspunt in, richt de camera op het onderwerp, maar een deel met veel contrast, druk half in en hercomponeer en druk door.

Opgelost.

• JohnF

Of je hebt je flits niet optimaal ingesteld. Rode ogen in ieder geval uit, scheelt een paar flitsen. Ik ken de camera niet maar heb dat gezien bij een Sony Alpha 100 waar verandering van de flitsinstelling de tijdsvertraging ophief.

JohnF

• kompjoetervilozoov

Misschien heeft die Olympus wel een AF hulplicht of voorflitsen als hulplicht, kan ook helpen .

Niet zo leuk voor de gasten op die feestjes……

• jeroen

Hoi,

Het toestel begint eerst 3 keer snel achter elkaar te flitsen wacht een seconde en vervolgens drukt ie af.

• Ad

Wat een shitding.

Zet hem snel op marktplaats.

• kompjoetervilozoov

Dat zijn voorflitsen om belichting en/of flitssterkte bepalen, is gewoon uit te schakelen…..

• JeroenW

Een klassiek geval van de anti-rode ogen flitsstand die aan staat.