foto's met oude pentaxlens gemaakt

  • rob

    Deze foto's zijn met oude pentax lenzen gemaakt

    Marlies

  • rob

    Sorry voor het twee keer plaatsen van de zelfde foto

    een nieuwe poging dus

  • IljaK

    Mooi scherp!!

  • efka

    Marlies, netjes. Mooie evenwichtige foto's. We kunnen wel emmeren over al dat nieuwe glas, maar zo lan het maar niet minder is dan dit oude glas, praten we toch over een luxe probleem.

  • JeroenW

    Hoef je je absoluut niet voor te schamen.

    Voor mijn belangstelling. Welke lens was dit precies en heb je daar lichtmeting bij?

  • rob

    Deze zijn gemaakt met een vivitar 50mm macro indertijd gebouwd door kiron.

    Ik heb ook een oude 100mm macro van pentax maar deze doet er niet voor onder.

    Lichtmeting is bij pentax geen probleem je duwt op een knopje vlak bij de afdrukknop (ontspanner) en je hebt automatisch de juiste belichting bij je vooraf ingestelde diafragma welke lens je ook gebruikt.

    Gebruik je de nieuwere lenzen dan heb je het knopje niet nodig en gebeurt het automatisch.

    Ik gebruik bij dit soort opnames wel spotmeting.

    Maar ik ben zo gewend alles handmatig te doen vooral omdat ik vaak wat onderbelichten wil dat dat in een handeling gaat.

    Groetjes

    Marlies

  • Remco Jan

    Lichtmeting, zeker voor statische objecten, is sowieso geen issue meer met DSLR's. Met een beetje ervaring stel je je camera handmatig al vrij nauwkeurig in, en met het histogram heb je in een paar pogingen de best mogelijk belichting.

  • JeroenW

    Da's waar maar als het er toevallig op zit is het wel erg handig.