Bijgeleverde lensvraag

  • Sandra mv Dylano

    Ik heb de Canon 400D en daar zat een standaard lens bij (18-55 mm) Nu heb ik zelf een Tamron 70-300 lens erbij gekocht. Die is van kwaliteit veel beter dan die standaard lens?

    Hoe denken jullie over de standaard lens? En wat zou ik voor een redelijke prijs aan kunnen schaffen als ik die standaard lens wil vervangen?

    Alvast bedankt.

  • elrofotografie

    Afhankelijk wat je wil uitgeven?

    17-85mm F4-5.6 USM IS 369 euro

    of

    24-70mm F2.8 L USM 875 euro

    het is dus net wat je er voor over heb

  • kompjoetervilozoov

    Eengroothoek-standaardzoom kan je eigenlijk niet vergelijken met een telezoom…..

    Een betere dan die 18-55 is de 18-55 IS, naast de stabilisatie (eigenlijk toegift) is tie optisch nogal wat beter en goedkoop (plm. 160€)

    Wil je wat meer besteden is de Tamron 17-50 f- 2.8 een goede.

  • Sandra mv Dylano

    Dank je wel en ik ben al wat aan het rondneuzen op internet wat betreft die lenzen.

  • JeroenW

    17-85 zie je canon gebruikers ook vaak mee.

  • Joop

    Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC Macro Canon € 315,00 is volgens vele canon gebruikers een goed lens ter vervanging van je kit lens. Betere nog dan de Tamron.

    Oja de Kit lens is helemaal niet zo'n slechte lens zoals iedereen beweerd.

    Knijp het diafragam een beetje en zeer bruikbare lens.

  • Remco Jan

    Ik durf zelfs te beweren dat in de meeste gevallen de fotograaf de beperking is, en niet de kitlens….

  • Sandra mv Dylano

    Als ik 2 lenzen gebruik en met de ene heb ik supergoede foto's en bij de andere niet dan weet ik bijna zeker dat het aan de lens zal liggen.

  • kompjoetervilozoov

    Als je alles maar gemakzuchtig op de automaat doet, dan hoeft dat niet waar te zijn

    Zo kan je toevallig de parameters waarbij 1 lens het goed doet,

    “kiezen”

    Iemand die weet wat hij doet, kan met de oude kitlens nette plaatjes maken…..

  • JeroenW

    Kan.