Cullmann flitser

  • Dombo

    Ik denk eraan een Cullmann 4500 N te kopen voor mijn Nikon D50. Ik vind de Nikon flitser vrij duur en ben tech geen prof. Heeft er iemand ervaring met deze flitser?

  • JeroenW

    Nee. Ik ken cullmann van vroeger. Bouwkwaliteit is netjes voor de prijs. Ik heb nu bij m'n D50 een SB600 en ik vind de communicatie met de camera erg goed. Fatsoenlijk flitsen gaat echt moeiteloos.

    Ik weet niet wat je voor de cullmann dacht te betalen, ik zie 'm voor 149,-. Via mp kun je regelmatig handelaren vinden die de sb600 hebben voor 199,-

    Wat je ook koopt, haal er wel een omnibounce bij.

  • Dombo

    Ik heb hem gezien voor 120 euro. Scheelt toch veel geld, maar als de kwaliteit slecht is schiet het ook niet op.

  • JeroenW

    Denk dat de kwaliteit van de flitser best goed zal zijn. Vraag me alleen af hoe goed de interactie met de camera zal zijn.

    Kan de kop van die flitser wel draaien? Als dat niet kan kun je net zo goed een sb400 halen.

    Verder… kijk ‘s hoeveel 2e hands sb600’s er op marktplaats staan? Dat heeft, denk ik, toch een reden.

  • JohnF

    Kijk eens bij Metz. Goede flitsers, goede communicatie met de camera en concurrerend in prijs met Nikon zelf.

    JohnF

  • Remco Jan

    Ondanks de hogere prijs zou ik toch de Nikon kopen. Het kost je weliswaar 1-malig wat meer, maar het geheel is dan wel optimaal op elkaar afgestemd. Stel dat je er 5 jaar mee doet, dan is dat nog geen 2 tientjes per jaar…