Waar zijn de palen in Zeeland ?

  • Tony

    Ik wil foto's maken in Zeeland…

    nou is dit niet bijzonder maar ik heb in het verleden foto's gezien van rijen houten palen die vanaf het strand zo de zee in liepen.

    Lijkt mij n mooie uitdaging dit eens op de kiek te zetten.

    Maar… ik heb werkelijk geen idee waar dit is.

    Wie o wie weet maar ik moet zijn,

    alvast bedankt voor de reacties,

  • Charlotte

    het is een vorm van duin/landbescherming tegen de zee (aadreijkskunde nog ergens goed voor geweest!), dus misschien moet je op zoiets googlen (heeft dus duidelijk wel een ander woord)

  • rob

    google eens op golfbrekers.

    Je hebt ze in ieder geval in Zoutelande, Domburg,Westkapelle dacht ik.

    Gr.Marlies

  • Micha

    @Charlotte : Je had zeker een onvoldoende voor Nederlands ? Of geen typ-diploma…. nou ja…

    Voor zover ik op Google-Earth kan zien beginnen de palen rijen bij Nieuw-Haamstede tot Westenschouwen (meest enkele rijen) Links en rechts van Domburg (meest dubbele rijen) en tussen Westkapelle en Vlissingen (ook meest dubbele rijen.

    Dus toch via google gevonden…

    Veel foto plezier gewenst in Zeeland.

  • Ruud

    Ga eens naar Walcheren, aan de kust ten noorden van Vlissingen.

  • Tony

    Mijn dank voor de reacties.

    De tip van Google earth… hiermee ben ik vanaf Vlissingen langs de kust gegaan en hier staan inderdaad de palen.

    Als het weer weer even beter is is dan sta ik met mijn klik klak op strand.

  • Antony

    Bericht van de Paaldeskundige:

    Rijen met hoge palen en dubbele rijen met palen zijn te vinden op Schouwen. En om precies te zijn: de grootste en hoogste palenrijen (strekdammen of golfbrekers) vind je op het strand bij Haamstede, te bereiken langs het zweefvliegveld en dan bij de Vuurtoren. En dan moet je de achterste parkeerplaats nemen, die het verste van de vuurtoren af is.

    Andere mogelijkheid is bij Burgsluis/Haamstede, daar waar de weg doodloopt met een rotonde. Trap op, duin over en je ziet ze.

    En, zoals eerder genoemd, tussen Vlissingen tot aan Westkapelle, maar die zijn dacht ik, minder hoog. De hoogte hangt af van de waterstroming die het zand meeneemt. Is het strand opgespoten, dan steken die palen maar enkele decimeters boven het zand uit. Dat wisselt per jaar.

    Ik vind het fantastische foto-objecten. Zorg voor een blauwe lucht en neem iets lekkers mee in bikini.

  • Kristies

    i.d. bij vlissingen richting dishoek.. niet hoog, wel mooi !! Aan `` de overkant`` trouwens ook bij Breskens richting cadzand.. ; - )

  • Tony

    Mijn dank voor de mooie reacties.

    Ik wilde er vanmiddag heen…. maar de regen, wind en…

    die hielden mij thuis. Ik had er echt zin in. Heel de week al regen maar door de wind ook mooie luchten.

    Dus tot later uitgesteld, maar net als mijn vrienden… ;-) ik werd er blauw van…

  • De Tobfotograaf

    das duidelijk, met die blauwzweem.