Allereerste poging....

• Joop

Het waardeloos komt eigenlijk door het draadje er boven, waarin de term echt heel gaaf viel. Het was eigenkijk ook bedoeld als reaktie daarop. Het was misschien iets te hard en hierbij mijn aangepaste reaktie;

Het zijn geen goede foto's door de te grote mate van softfocus. Hierdoor wordt voor mij de aandacht afgeleid van het onderwerp, de baby.

De softfocus wordt nog eens extra benadrukt door de eentonige monochrome foto.

Plaats eens een foto zonder softfocus of een kleurenfoto zonder softfocus.

• Piggel

Tja, volgens mij kun je over dit soort dingen nog altijd van mening verschillen en vind jij het geen goede foto's, maar om het nou te presenteren als een feit (“het zijn geen goede foto's”) gaat me wat te ver.

Ik vind het prima foto's, omdat het softe in dit voorbeeld prima past bij het onderwerp.

Maar goed, da's mijn bescheiden mening….

• Flore

Compositie, kleurgebruik, prima. Softfocus VEEL te overdreven. Vooral bij de onderste foto weet ik gewoon niet waar ik moet kijken, niks is scherp. Ook bij de bovenste vind ik het te nadrukkelijk aanwezig.

Dus: foto's zijn potentieel geslaagd, maar ik zou de softfocus wat terugschroeven.

F.

• Joop

Lezen is ook moeilijk soms;

Wat zeg ik nu "hierbij mijn aangepaste reaktie;

Het zijn geen goede foto's door de te grote mate van softfocus"

Dus ik geef mijn mening en de reden waarom ik vindt dat het slechte foto's zijn en ik zeg niet dat het een feit is dat het slechte foto's zijn.

Want net zoals efka schrijft, foto 2 kan een heel goed foto zijn mits …..

Softfocus had heel goed gekund in mindere mate en het onderwerp vrij gelaten van softfocus. Dus om de moeder en de arm door softfocus veel mindere mate aanwezig te laten zijn. Dat zou een goede foto kunnen opleveren.

• Nostradamus

Als dit een allereerste poging is……. dan is het zeer geslaagd. Chapeau! Ben benieuwd naar de volgende pogingen. Al doende leert men.

• De Tobfotograaf

Zeker geslaagde foto's en iets te veel softfocus? Dat lijkt mij een kwestie van smaak. Maar het zou inderdaad ietsje minder mogen.

Laat mij even raden, een lensbaby gebruikt?

• Nikon Sjoerd

kleurkringen? Ik zie ze even niet, leg uit aub.

• rob

Op de eerste foto zie je het niet zo goed maar op de tweede zie je het op het voorhoofd en de neus.

Het kan aan mijn scherm liggen maar ik zie wel degelijk een soort lijnen in de kleur die in een soort kring lopen.

Ik heb dit ook wel eens als je wat teveel met de kleuren schuift.

Ik dacht dat meer mensen dit zouden herkennen en er misschien een oplossing vooor zouden weten.

Gr. Marlies

• joopc

Kleur heel goed.

Ik zou het eens proberen zonder het soft focus en de contrasten wat harder laten, niet te soft. De opnames van moeder en kind lenen zich ervoor.

joopc

• De Tobfotograaf

kleurringen? volgens mij zijn het rimpels!