beginnend

  • hakkie

    ik zag deze site en wilde deze vraag stellen, ik heb nu een kodak dx 6490 en ben nu op zoek naar een leuke en goede camera waar ik wat meer mee kan,daar ik wat meer tijd in mijn hobby wil steken, wat voor advies kunnen jullie mij geven ten aanzien van merken en kwaliteit. bijvoorbaad dank

  • JeroenW

    1. Bepaal je budget

    2. Bedenk wat het allerbelangrijkste is

    3. Ga je orientieren

    4. let niet op megapixels.

  • efka

    Wat Jeroen zegt, en alle serieuzere merken maken in beginsel goede camera's. Ga gewoon fotograferen, met weet ik veel wat voor camera. Lees over fotografie, kijk veel naar ander werk (musea, galeries, internet, tijdschriften, etc.) en vraag je af wat de fotograaf gedaan heeft om de foto er zo uit te laten. Put daaruit je inspiratie.

    Besef je één ding: de fotograaf maakt de foto, niet het toestel. Veel mensen (vooral beginners) denken dat een dure camera een garantie is voor goede foto's. Dat is echter pure onzin. Een camera is geen toverdoos en een dure camera geen betere toverdoos. Goede foto's komen tot stand door de fototechniek die je beheerst en je creativiteit.

  • rob

    Helemaal mee eens.

    Persoonlijk zou ik eerst eens goed gaan rondkijken en je afvragen wil ik een soort camera zoals ik nu heb of een spiegelreflex.

    Wil ik een gemakkelijk te bedienen camera of wil ik zelf alles kunnen instellen.

    Voor mij is dit laatste belangrijk vandaar dat ik een spiegelreflex heb waar ik zelfs 30 jaar oude lenzen op gebruik.

    Ik wil zelf van te voren het beeld bepalen wat ik zal gaan krijgen.

    Het is zo als efka zegt, de fotograaf maakt de foto en niet de camera.

    De camera is slechts een middel tot…

    Ik heb mensen met een goedkoop compactje pracht foto's zien maken en ook mensen met heel dure camera's zien knoeien.

    Eigenlijk zou je eens moeten kijken of er in je omgeving niemand is met een ouderwetse analoge spiegelreflex en daar dan eens een paar rolletjes mee oefenen.

    Succes en plaats hier en op andere fora foto's voor commentaar waar je veel van kunt leren.

    Marlies

  • hakkie

    bedankt voor het advies dames en heren en zal zeker julie raad opvolgen, ik ga op onder zoek uit en naar de bibliotheek groetjes hakkie