Batterij

  • Mart

    Is het schadelijk als je in een digitale fototoestel geen originele accu doet.

    Ik wil namelijk voor mijn Canon Ixus70 een 2e accu kopen.

    De prijs voor originele is 49 euro en een merkloos is 29 euro. vind ik nog al een groot verschil.

    Mvg Mart

  • Nikon Sjoerd

    Ik geef je geen garantie (en Canon ook niet denk ik zo), maar bij heel veel cameragebruikers werkt het prima.

    Dus als je denkt voor het prijsverschil doe ik het wel… doen dan.

  • Mart

    Bedank voor je antwoordt kan Canon er achter komen dat ik een andere batterij heb gebruikt?.

    Is meteen mijn volgende vraag.

    Mvg Mart

  • HarryS

    Dat denk ik niet. Ik heb in mijn Olympus een normale accu (1100 mA) en een nepper (1800 mA). De nepper houd het langer vol dan de org. en kostte minder dan de helft.

    Nu al meer dan een jaar in gebruik zonder enig nadeel.

    Groet HarryS

  • kompjoetervilozoov

    Canon heeft overal ter wereld z.g. battery watchers,

    dus kijk maar uit!

  • HarryS

    ik weet niet waar je het op beoordeeld maar ik denk dat je nogal snel in sprookjes geloofd. Een accu is niets meer of minder dan een vorm van opslag voor stroom.

    Als je een nepper koopt die speciaal gemaakt is voor Canon is er niks mis mee. Wel natuurlijk als je gaat experimenteren met andere vormen van laden en/of aansluiten.

  • Nikon Sjoerd

    Ik sluit mij geheel aan bij HarryS.

    Mart, het enige wat ik mij kan bedenken is dat de nep batterij is gaan lekken of spontaan is geexplodeerd maar zover ik weet komt dit bij normaal gebruik niet voor.

    Wat je ook nog kan doen is in je kennisenkring kijken wie nog meer een nep batterij hebben en hun vragen waar ze die gekocht hebben.

    Dan kun je de batterij daar dan kopen en het geeft je een gevoel van iets meer zekerheid.

  • Sandra

    Ik gebruik al jaren neppers als extra accu ;) Mijn gevoel zegt zelfs dat de neppers langer mee gaan dan de originele.

    Groetjes Sandra

  • Mart

    Iedereen bedankt ga van de week deze neppers halen en gebruikt hem als extra accu.

    Mvg Mart

  • kompjoetervilozoov

    Als je geloofd schrijfd moed je ook koopd schrijven…….

    PS, wel eens van ironie gehoord?