Foto beschuit met roze muisjes

  • Ruud

    Zeker Wilma, maar het is onplezierig om achteraf te merken dat jouw produkt dan wel door een ander comercieel wordt ingezet.

  • efka

    Wilma, geloof het of niet; ik ben ook niet commercieel ingesteld. Ik geef eigenlijk altijd gewoon weg. Ik voel me echter wel belazerd als ik iemand een “vriendendienst” bewijs en die gaat er vervolgens commercieel mee aan de haal. Jeanette71 geeft in haar openingspost een heel andere indruk dan later feitelijk aan de hand blijkt te zijn. Naar mijn beleving “gebruik” je op die manier je medemens niet.

    Ik heb er niets tegen tegen als een amateur gratis zijn foto's geeft, maar zeg wel vooraf wat je bedoeling is. Bovendien zijn er algemene omgangsvormen, zoals naamsvermelding e.d. Jeanette had kunnen schrijven: ik heb voor een vormgevingsopdraqcht een foto van beschuit met muisjes (in hoge reolutie) nodig. Zijn hier amateurs die mij zo'n foto willen zenden. Ik ben helaas niet in staat je een vergoeding te bieden voor de foto, maar ik zeg wel je naamsvermleding toe bij het ontwerp.

    Ik neem het Jeanette71 kwalijk omdat zij schrijft vormgever te zijn. Dan weet ze precies hoe het wereldje werkt (tenzij ze een echte beunhaas is) en dat weet ze dus ook dat haar startpost tamelijk onfasoenlijk was.

  • Wilma

    Met dit stukje tekst van jou (en ook van Ruud) kan ik wel instemmen; ik ben misschien soms te soft hierin; je hebt wel gelijk als je zegt, dat zij in de inleiding hierin duidelijk had kunnen zijn.

    Okay, zitten we weer op dezelfde golflengte.