pixel vraagje

• Drenth

Ach,Marielle kan rustig met 4 mp fotograferen. Marielle schreef immers: ‘de foto’s zijn puur voor op de PC en eventueel op forums te plaatsen' en “Het verschil in werkelijke resolutie tussen een 4 en 6 mp camera is dan ook veel minder dan je zou denken en kan zien.

volgens http://www.bright.nl/uitlegparty-megapixel-mythe

Zo, hier laat ik het bij voor deze keer, ieder z'n mening en ervaring zullen we maar zeggen ;-)

• kompjoetervilozoov

Het gaat niet over een 4 of 6 MP camera, maar om een 6MP camara op 4 MP instellen.

Lezen blijft moeilijk…

• Drenth

Ik zie met mijn camera's absuluut geen verschil in kwaliteit tussen een 4 en 6 megapixel foto. Maar dat zal wel aan mij liggen Genoeg gedolt, ik heb het hier wel gezien.

• Dennis V

De camera kan ingesteld worden op 4MP.

Zolang je met de foto's weinig tot niks met de trukendoos gaat doen, zal via een forum het verschil tussen 4 of 6MP niet gezien worden.

Wel zou het jammer zijn dat als je een hele leuke foto hebt gemaakt die je toch uit

zou willen printen, dit misschien niet meer zou kunnen doordat je de kwaliteit op

minder pixels hebt ingesteld.

Voor de volgende keer: Haal voor tien eurootjes een extra kaartje.

• JohnF

Dan zou ik zeggen fotografeer op 4MPixel. Heb ik geen enkel probleem mee.

Waar ik een opmerking over plaatste, die bevestigd werd door komp…., is dat het door jou aangedragen artikel niet van toepassing is op de vraag die gesteld werd.

Er zijn wel zeker goed en minder goede pixels, maar in een en dezelfde camera zijn de pixels hetzelfde, ongeacht of je de camera insteld op 4 of 6 Mpixels.

Waarom type ik dit eigenlijk, je houd het toch voor gezien.

JohnF

• Ruud

Kennelijk ben ik nu tegendraads.

Koop inderdaad wat meer geheugenkaartjes en fotografeer gewoon in de hoogste kwaliteit die je camera je biedt.

Voor de directe weergave waar Marielle, moeder van al die kinderen, het over heeft zal het geen herkenbaar verschil opleveren, maar wel als ze een element uit de foto uit wil vergroten (croppen, zullen de digitalisten nu bijvoorbeeld roepen), bijvoorbeeld dat aandoenlijke handje van de kleine aap in die van de grote.

• kompjoetervilozoov

Voor mij ben je niet tegendraads……