sterrenfotografie

  • Diana

    Hallo allemaal,

    ik ben nieuw op deze site. Sinds kort ben ik de trotse bezitter van een EOS 400D. Over enkele maanden gaan wij wederom op vakantie naar Australië en ik wil daar dolgraag foto's maken van de zuidelijke sterrenhemel. Hoe kan ik dat het beste doen. Ik heb wel ergens uit een boek wat info gehaald en dat is me écht te technisch. Ik ben nog maar een leek op dit gebied….. :D

  • JeroenW

    Wat ik zou doen…..

    manual focus op oneindig.

    iso 200

    diafragma zo rond de 8 of 11

    Av mode, sluiter openen via de selftimer en zien wat er gebeurt.

    's kijken hoe de mensen met meer ervaring er over denken.

  • Nestor-F

    Waarom reageer je op dit onderwerp JeroenW als je er geen *&^%$ verstand van hebt? Probeer nu eens alleen positief over te komen en niet als “allesweter” wat je beslist niet bent. Reageer niet op onderwerpen waar je geen verstand van hebt!

  • 12jan

    Ik zie niet in wat Jeroenw nou verkeerd doet, hij geeft een suggestie en vraagt ook de mening van een ander. Denk meer dat Jij de zaken fout ziet. Een excuus zou op zijn plaats zijn en anders reageer lekker niet, zie jou ook geen antwoord geven.

  • De Tobfotograaf

    bij tijdopnames krijg je geen sterren maar ronde strepen te zien, dia a.h.w. om de aardas draaien. dat is te voorkomen met een equtoriale opstellin (heb ik dat goed geschreven?). je moet dan een telescoopstatief met motor hebben en die laten draaien , paralel aan de aardas

  • JeroenW

    Waarom reageer jij op mij met alleen dit en niks inhoudelijks?

    Ik geef duidelijk aan wat ik zou proberen en ik zeg dat ik benieuwd ben wat anderen met meer ervaring zouden.

    Dan mag jij arrogante klootzak mij @!#$ 's uitleggen hoe mij dat een allesweter maakt!

  • Thijs

    Je kan toch nog oefenen op de noordelijke sterrenhemel.

    Op statief en gewoon wat experimenteren.Klaar terwijl u wacht.

  • Joop