Raw en Psp deel 2

  • Jo Solo

    Raw en Psp deel 2

    Ik heb al eens eerder 'n vraag gesteld maar omdat ik weinig thuis ben kan ik niet meteen reageren op jullie antwoorden het probleem is dus dat ik geen raw fotos kan openen in Psp hij ziet ze ondertussen wel als thumphnail maar als ik hem wil openen zegt hij dat dat dit type niet ondersteunt wordt met de rechter muisklik krijg ik niet-geclassificeerd wie weet de oplossing

  • JeroenW

    Welk merk raw? Welke psp? Waarom converteer je niet eerst naar tiff en pak je ze daarna op in psp.

  • Joop

    Vorige Topic zodat iedereen weet waar her over gaat;

    http://www.prikpagina.nl/read.php?f=154&i=101381&t=101381

    Dan zal het zo zijn dat jouw camera dus niet wordt ondersteund.

  • Jo Solo

    Ik fotografeer met canon 40 d en de psp versie is x2 en naar tiff convergeren ik zou niet weten hoe ik ben ( nog ) niet zo thuis in deze materie

  • JeroenW

    De psp versie (vind ‘t een onding voor foto’s maar goed) ondersteund alleen een 30d.

    http://support.corel.com/scripts/rightnow.cfg/php.exe/enduser/std_adp.php?p_sid=FDNlfGZi&p_lva=&p_faqid=762091&p_created=1188917397&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9ncmlkc29ydD0mcF9yb3dfY250PTUmcF9zZWFyY2hfdGV4dD1yYXcmcF9zZWFyY2hfdHlwZT0zJnBfcHJvZF9sdmwxPTE1NSZwX3Byb2RfbHZsMj0yNSZwX3NvcnRfYnk9ZGZsdCZwX3BhZ2U9MQ**&p_li=

    Camera Raw Formats Supported by Paint Shop Pro Photo X2:

    Canon

    EOS-1D, 1Ds, 1D, Mark II, 5D, 10D, 20D, 20Da, 30D, 300D, 350D, 400D, Rebel, Rebel XT, Rebel XTi, Kiss, Kiss n, Kiss x, D30, D60, G2, G3, G5, G6, S30, S40, S45, S50, S60, S70, Pro1

    Als je dus graag met psp wil werken zul je de conversie ergens anders moeten doen. :Levert canon niks mee op de cd bij de camera?

  • Jo Solo

    Bedankt voor de reactie Jeroen en joop zoals ik al schreef ben ik 'n leek op dit gebied en heb de psp ook maar gekregen dus ik probeer dat allemaal werkend te krijgen ondertussen heb ik dus inderdaad ondekt dat canon software meegeeft om raw te covergeren naar tif en dat is nog gelukt ook groetjes en tot de volgende hindernis