Graag jullie beoordeling

  • jeroen-76

    Afgelopen maandag even in Amersfoort de dierentuin bezocht.

    Deze gier gefotografeerd van achter een glazen wand (blijkt toch niet heel eenvoudig te zijn) maar toch vindt ik hem wel aardig gelukt.

    Ben benieuwd naar jullie oordeel een hoor ook graag wat ik beter / anders had kunnen doen…..

    http://farm3.static.flickr.com/2140/2293661783_763953e6c4.jpg?v=0

    Alvast mijn dank voor jullie commentaar.

  • JeroenW

    Voor achter glas absoluut niet slecht. Wat je hier wel ziet is wat er in dit jaargetijde heel makkelijk gebeurt en dat is dat je in de witte veren op de borst detail kwijt bent.

    Verder is de uitsnede ongetwijfeld ook nog voor betering vatbaar. 's kijken of je meer hebt.

  • jeroen-76

    Nog even wat aanvullende informatie:

    Diafragma:F8

    Sluitertijd:1/200

    Brandpuntafstand: 55mm

    ISO 400

    Metering mode: Patern

  • rob

    Jammer van de wat te aanwezige achtergrond maar de vogel zelf vind ik erg mooi.

    Marlies

  • Joop

    Een slechte foto, namelijk je hebt het hoofd helemaal tegen de bovenkant foto zitten.

  • jeroen-76

    Dit was het origineel, heb er niets aan bewerkt, enkel gecropt omdat ik de achtergrond erg storend vond.

    Misschien toch niet moeten doen of een andere uitsnede kunnen maken?

    Had ik hier beter een kleiner diafragma gekozen? Ik was bang dat ik dan (omdat ik achter een ruit stond) niet zo'n scherp resultaat zou halen. Was misschien toch beter geweest?

    Graag jullie (opbouwende) advies aan een beginner….

  • JeroenW

    Scherpte lijkt goed, uitsnede kan beter. Als je een beest treft wat misschien toch even stil blijft zitten schiet er dan eerst een of twee heel snel en ga dan 's proberen, doe een stap opzij, draai je camera, zak wat door de knieeen of juist niet.

  • jeroen-76

    Je hebt helemaal gelijk, in dit geval was dat echter niet mogelijk.

    Links van mij maakt de ruit een hoek van 45 graden en rechts stnod een pilaar.

    Ik had maar zo'n halve meter ruimte om deze foto te maken. Een aandere hoek was niet te doen….

  • Drenth

    Heel mooi gemaakt en een prachtige vogel !! zou ik zeggen Jeroen