inpak tips

  • Wilma

    Hoi,

    ik ga binnenkort op vakantie naar Thailand.

    Nu hoorde ik vertellen, dat ik de geheugenkaartjes in aluminiumfolie moet inpakken voor de scannerstraling van het vliegveld. Ook het geheugenkaartje uit de camera halen. Klopt dit?

    Is het w.b. de straling beter om de cameraspullen in de koffer te doen of als handbagage mee te nemen?

    Hebben jullie nog andere goede tips, behalve het maken van mooie foto's?

    Alvast bedankt!

    Groet, Wilma

  • Peter

    Je kunt de geheugenkaartjes gewoon meenemen.

    De apparatuur op de vliegvelden waar de handbaggage mee gescand wordt is geen probleem voor geheugenkaartjes of zelfs filmrolletjes.

    De camera zou ik gezien de waarde altijd meenemen in de handbaggage.

    Als je een SLR camera hebt zou ik een polarisatiefilter meenemen, geeft een beter resultaat bij de combinatie water, zon en lucht.

    Verder een prettige vakantie

  • JeroenW

    Tja…. enige wat ik daar bij kan verzinnen is gooi een zakje silicagel onderin de tas en veel plezier op vakantie.

    De tijd dat een filmzak zo ongeveer verplicht was ligt toch echt ver achter ons.

  • Flore

    Ik heb mijn spullen gewoon in de handbagage gehad. Geen probleem. Alles ging door de scanner: camera, kaartjes, laptop, en kwam er aan de andere kant in precies dezelfde staat weer uit.

    F.

  • De Tobfotograaf

    silicagel kun je in de magnetron drogen, de nodige tijd is afhankekijk van de hoeveelheid vocht en silicagel.

    inpaktips? is je camera dan geen goede verpakking?

  • Wilma

    Dat van de camera dacht ik dus ook, maar ja ….. als een winkelier dat zegt, dan begin ik toch te twijfelen.

    Ik hou dus alles gewoon in mijn handbagage en niks geen aluminiumfolie.

    Bedankt voor alle reacties!

    Wilma

  • De Tobfotograaf

    Winkiers verkopen behalve fotoapparatuur ontzettend veel onzin. Moet je maar eens mee staan luisteren als ze een klant wat willen aansmeren. Zelfs complete fotografiecursussen leveren ze er in 5 minuten bij.