Advies Zuid Afrika???

  • nor&kim

    Beste allemaal,

    Over een week of 8 gaan wij op huwelijksreis naar Zuid Afrika. Op dit moment in het bezit van een 400D met kitlens….Dus veel te weinig zoom voor de bush lijkt ons…Kan iemand ons een lens adviseren? En het liefst tegen een zeer lage prijs? Een knappe 2e-hands zou misschien iets zijn, maar waar te vinden? Prijs is echt een issue…Uiteindelijk denken we de lens namelijk niet veel te gebruiken na die tijd.

    Alvast dank!

  • kees

    www.marktplaats.nl

    www.speurders.nl

    www.fotoapparatuur.nl

    Succes

    Kees

  • Joop

    Op marktplaats weet men tegenwoordig al wel wat lenzen waard zijn en gaan ze niet goedkoop meer weg.

    Ik zou zeggen huren, bv een zoom bv 100-300, of een 300 of 400 mm met extender.

  • Année

    De Sigma 70-300mm F/4.0-5.6 APO DG Macro zou een optie kunnen zijn. Dit is een lens waarmee je goed uit de voeten komt op safari. Voor vogels heb je meer mm nodig. Maar dat kost ook weer meer €. Bijv. de Canon 100-400. Nieuw is de Sigma lens rond de €215. Als je deze 2e hands gaat kopen let dan op dat het de toevoeging DG moet hebben. Anders heb je kans op errors.

    groeten, Anja

  • Antony

    Als de prijs super-low-budget moet zijn, koop dan maar niks. Heb je ook geen teleurstellingen.

    Gewoon wachten tot je je kop in het hol van de leeuw kan steken.

  • nor&kim

    Die optie dachten we ook al aan….Wel lastig om iets te vinden voor een redelijke prijs…Dat blijkt wel….Antony schreef:

    >

    > Als de prijs super-low-budget moet zijn, koop dan maar niks.

    > Heb je ook geen teleurstellingen.

    > Gewoon wachten tot je je kop in het hol van de leeuw kan

    > steken.

  • nor&kim

    Thnks! Ben gelijk even gaan speuren! Lees wel dat veel budgetlenzen “uitzakken” tijden het dragen?Année schreef:

    >

    > De Sigma 70-300mm F/4.0-5.6 APO DG Macro zou een optie kunnen

    > zijn. Dit is een lens waarmee je goed uit de voeten komt op

    > safari. Voor vogels heb je meer mm nodig. Maar dat kost ook

    > weer meer €. Bijv. de Canon 100-400. Nieuw is de Sigma lens

    > rond de €215. Als je deze 2e hands gaat kopen let dan op dat

    > het de toevoeging DG moet hebben. Anders heb je kans op errors.

    > groeten, Anja

  • Année

    Ze zakken inderdaad uit. Hoewel het bij de 70-300 (analoog) die ik vroeger had wel meeviel. Je zou ook kunnen denken aan de Canon EF 70-300mm F/4.0-5.6 IS USM. Deze is 2x zo duur maar heeft wel een Image Stabalizer. Wat ook erg fijn is.

    Succes met je keuze.

    groeten, Anja

    www.satara.nl

  • JeroenW

    Ik had die 70-300 apo mee naar de dierentuin. Goed licht en je kan er echt wel aardige foto's mee maken. Ik heb op m'n flickr pagina genoeg staan met die lens op m'n nikon.

    Zou ik op safari gaan zou ik ook liever een 70-200 2.8 of een 300mm 2.8 en een teleconverter meenemen maar dat kost echt geld.

  • De Dons

    55-250 mm EF van Canon met stabilizer voor € 299,= is ook een optie.