Camera overleden

  • Mart

    Hallo,

    Onze digitale camera een Canon Ixus V3 en heeft het volgende probleem.

    Als ik een foto maakt dan krijg ik alleen maar roze strepen in beeld en als de foto wil kijken is het alleen maar paarse strepen wat de klok slaat.

    Nu denk ik zelf dat het afgelopen is met deze camera en zou ik een nieuwe willen aanschaffen als deze niet meer te repareren is.

    Wie heeft er een goed advies voor een nieuw toestel.

    Het liefst zou ik weer een Canon willen kopen en het budget is 200 euro.

    Mvg Mart

  • Mart

    De camera wordt gebruikt om foto,s van mijn dochter 2,5 jaar en foto,s van de vakantie te maken.

    Mvg Mart

  • JeroenW

    Heb laatst een canon sd800 in handen gehad. Viel me op hoe vlot die camera was.

  • efka

    Klinkt als huis, tuin en keukenfotografie. Als je fotografie echt als hobby wil ontwikkelen en het onderste uit de kan wil halen kan je aan een spiegelreflex denken. Ik vermoed dat in jouw situatie ben elke moderne compactcamera goed zal zijn. Lekker met veel automatische functies point en shoot werken.

    Ga gewoon eens naar de winkel, neem ze in de hand en kijk wat het lekkerste in de hand ligt. Kies eventueel van een leuke aanbieding die er op dat moment is. Voor jouw type foto's scoren alle merken en alle modellen ruim voldoende.

  • Piggel

    Tip: kijk even op kieskeurig.nl en bekijk daar wat ervaringen van anderen. Als je niet teveel instellingen wilt kunnen regelen is de Ixus-serie van Canon een goed idee, wil je iets meer handmatig kunnen instellen dan neem je er een uit de serie Powershots. Ik weet zo niet welke van beide series momenteel actueel zijn, maar je kunt erop vertrouwen dat je met beide geen miskoop zult doen.

  • Mart

    Hallo Allemaal,

    Zo juist naar de winkel geweest en de Canon Ixus 75 gekocht.

    Eerst nog ff op internet gekeken waar hij goedkoopste was en dat was 2 kilometer van ons vandaan

    Wil graag Jeroen, Efka en Piggel bedanken voor hun reactie.

    Mvg Mart