error 99

  • Chantal

    Afgelopen woensdag een Canon eos 400d gekocht met 2 verschillende lenzen.

    Vandaag ( zondag) om de 3 - 4 foto's kreeg ik de melding error 99 wat inhoud dat de contacten vuil zijn. Dat geloof ik niet een camera van 4 dagen oud.

    Kent iemand dit probleem?

  • JeroenW

    Ik hoop dat Joop even langskomt nog. Wat ik van canon weet is err 99 een redelijk generieke error dat er iets fout zit met de communicatie met de lens. Als dat spul nog zo nieuw is zou ik ermee terug gaan.

  • Sandra mv Dylano

    Hai Chantal,

    Ik heb dat ook gehad toen ik de 400D net had en het probleem was dat de lens er niet goed opzat.

    Als je de nieuwe lens erop zet dan moet je er nog even aan voelen en dan laat hij waarschijnlijk de klik horen dat hij goed zit ;)

    Dat was in ieder geval bij mij het geval…succes he.

    Groetjes Sandra

  • Michiel

    Error 99 is bij mijn weten ‘alles wat niet onder een ander error nummer valt’, meestal is het een slecht contact tussen objectief en camera, maar bij mijn EOS 10D zaliger was het een overleden sluiter.

    'Vuile contacten' hoeft niet noodzakelijk te betekenen dat er ook echt smerigheid op zit. Ze kunnen ook wat vettig zijn, als er bijvoorbeeld iemand met zijn vingers aangezeten heeft.

  • Joop

    Klopt, maar welke lenzen worden er gebruikt.

    Maar niet het even of ander, je hebt garantie dus direct terug naar de winkel.

  • Chantal

    Ik heb inmiddels keurig een nieuwe gekregen.

    De lenzen die gebruikt worden zijn de kitlens en de 17-85 is usm van Canon

  • Joop

    Zo hoort het, netjes opgelost door de verkoper.

  • fotomark

    Toen er bij mij Err99 verscheen was mijn sluiter defect!!

    Dus er valt erg veel onder Err99

  • Joop

    Err 01 - Lenscontacten smerig

    Err 02 - Probleem f kaart

    Err 04 - CF kaart is vol

    Err 05 - Pop up flitser is geblokeerd.

    Err 99 - Alle andere fouten en problemen.