Lens vraag (voor de Canon)

  • Sandra

    Daarom stel ik mijn vraag ook hier ;) Ik neem aan dat er wel iemand advies kan geven aan me.

    Ik fotografeer graag mijn kind en foto's in de vakantie. Ga ook een fotocursus volgen.

    Ik heb nu de Tamron lens en die valt me heel erg tegen…zodoende vraag ik hier wat advies.

  • Rudo

    Ik heb de sigma 28-200 gehad, kwam best goed uit de tests enzo…. maar “sucked big time”

    De kitlenzen va Pentax zijn beduidend beter. Dan maar wisselen, maar wel beter kwaliteit!

    Dus wat filosoof zegt om het in twee lenzen op te delen is denk ik de beste optie!

    Groetjes van Rudo

  • Dranoel

    Sandra,

    wat ik vaak doe…

    ik zet exact de naam van de lens in google en schrijf daarachteer hetw woordje test; wellicht dat je dan op sites komt die uitgebreide recencies laten zien.

    Ik plaats wel die lensnaam tussen quotes ivm de spaties die er tussen staan.

    “EF 28-200mm 1:3.5-5.6 USM” test

    Leonard

  • De Tobfotograaf

    www.photozone.de ga dan naar reviews

  • Joop

    Waarom heb je geen goede comapct camera gekocht als je alleen zo'n superzoom erop wil. Die zijn dan stukken beter dan deze superzoom lenzen.

    Goede lenzen zijn duur. Zo heeft Canon wel een 28-300 voor 2300 euro die goed is. Dus BUDGET opgeven zou makkelijk zijn.

    Waarom niet verder in je oude topic.

    http://www.prikpagina.nl/read.php?f=154&i=101059&t=101054

    Als laatste is een Canon lens met silver ring de goedkoopste lenzen die Canon binnen zijn assortiment heeft. Het zijn budget lenzen. Redelijke lenzen niets meer en niets minder. Ze produceren een plaatje.

    Waarvoor ga jij je lens voor gebruiken.

    Wat wil je of kan je voor een lens uitgeven. BUDGET

    Een klein advies

    Wil je een goede lenzen voor reletief weinig geld dan kun je bv de Canon EF 17-40 f/4 a 622 euro en de Canon EF 70-200 f/4 a 555 euro overwegen. Het is een hoop geld maar wel een inverstering naar de toekomst toe. Neem de 50mm f/1.8 a 100 euro lensje erbij en je hebt een heerlijke set.

    Je kan ook de goede Sigma AF 17-70mm f/2.8-4.5 DC macro a € 339,00 en erbij de Canon EF 70-200 f/4 a 555 euro overwegen.

    Wil je meer lichtsterke lenzen dus een lager F waarde dan ben je meer geld kwijt.

    Persoonlijk is voor de amateur F/4 voldoende.

    Er zijn veel lenzen die misschien geschikt voor je zijn bv Canon EF 28-105mm f/3.5-4.5 USM a € 292,00, dit is bv een aanvulling op je huidige lens de 18-55 lens.

    Prijzen gebaseerd op de website van foto konijnenberg.

    http://www.fotokonijnenberg.nl/

    Reviews van de lenzen kun je lezen op

    http://photozone.de/canon-eos/

  • JeroenW

    Is denk ik de vraag die je eerst ‘s aan jezelf moet stellen? Kijk ’s naar je foto's, hoeveel daarvan schiet je boven de 100mm? En onder de 35mm?

    Vraag je daarna 's wat je ervoor wilt uitgeven?

  • Sandra

    Dank je wel allemaal en degene die mij tips gegeven hebben….die ga ik zeker bekijken ;)

  • Sandra

    Dank je voor de tip Leonard ;) Ik ben zeker bezig om zo wat informatie te krijgen op internet.

  • Antony

    그 동안 Kijiji 한국사이트를 이용해 주셔서 감사합니다. 지금까지 귀하에게 서비스를 제공할 수 있어 저희는 즐거웠습니다.

    유감스럽게도 저희 Kijiji는 한국에서의 서비스를 중단하기로 결정했습니다.

    본 사이트는 2007년 5월 10일부터 폐쇄되게 됩니다. 따라서 키지지 한국 사이트에 이용자들께서 등록한 정보 중 중요한 것은 미리 다운로드 받으시길 바라며, 전자상거래를 원하시는 경우에는 옥션사이트

  • Antony

    그 동안 Kijiji 한국사이트를 이용해 주셔서 감사합니다. 지금까지 귀하에게 서비스를 제공할 수 있어 저희는 즐거웠습니다.

    유감스럽게도 저희 Kijiji는 한국에서의 서비스를 중단하기로 결정했습니다.

    본 사이트는 2007년 5월 10일부터 폐쇄되게 됩니다. 따라서 키지지 한국 사이트에 이용자들께서 등록한 정보 중 중요한 것은 미리 다운로드 받으시길 바라며, 전자상거래를 원하시는 경우에는 옥션사이트