Koopadvies Digitale Spiegelreflex

  • jojo

    Hoi,

    Ik wil graag advies over welke (merk) camera en waarom!!

    Eventueel sites waar de camera's getest zijn en dat ik deze ook naast elkaar kan zetten om te vergelijken.

    De 1 zegt tegen mij koop Nikon en de onder zegt dat ik Canon moet kopen

    de verschillen zijn volgens mij ook niet zo groot.

    Ik denk dat ik er verstandig aan doe om er een basis lens bij te kopen van c.a. 28 tot70mm en later (eerst ff sparen) een telelens, maar ik zie ook lenzen van 28-200 en dan heb ik met 1 lens heel veel bereik, maar misschien is dit wel weer een lens die minder lichtgevoelig is of minder scherpe foto's maakt.

    Ik wil max ongeveer € 700 uitgeven minder is natuurlijk ook goed.

    Ik bepaal zelf graag het diafragma of de sluitertijd van de foto's dus is het handig dat deze functie makkelijk bereikbaar is.

    Ook vind ik het handig om de camera op een statief te zetten en hem dan elke dag op een vast tijdstip een paar fotos te laten maken zodat ik na enige tijd een filmpje daarvan kan maken (timelaps noemen ze dat volgens mij)

    Dit laatste is niet doorslaggevend voor mijn keuze.

  • JeroenW

    Ga 's vasthouden in een winkel

  • Remco Jan

    28mm is wel aan de lange kant om mee te beginnen. Je hebt dan weinig groothoek. Ik zou beginnen met bijvoorbeeld een 18-55 of 18-70.

    1 ding is wel zeker: alle merken zijn momenteel aan elkaar gewaagd, het komt er dan op neer welke camera het beste voelt (in mijn geval is dat al sinds 1989 Nikon). Kijk in ieder geval ook eens naar de andere merken (Pentax, Olympus, e.d.) want die bieden ook fraai spul momenteel.

    Als je in de toekomst ook 2ehands objectieven wilt aanschaffen, dan ben je in het voordeel als je voor Nikon of Canon kiest. Het aanbod van gebruikte objectieven voor deze merken is veel groter dan voor de andere merken. Wil je alles nieuw kopen, dan maakt het allemaal niet zo veel uit.

  • IkWordtErGekVan

    700 euro en dan complete set DSLR ???

    Zou dan toch eens kijken naar de DSLR like onder de compactjes.

    Daar zitten hele mooie tussen met voldoende bereik, diafragma instellingen, en

    meestal nog wat ingebouwde opties zoals interval opnames.

    In 1x klaar en binnen het budget.