lichtdichte verpakking

  • Henk Moelker

    Goedemiddag,

    Ik ben zo vrij om mijn vraag hier te stellen.

    Ik herinner me uit de tijd van analoog fotograferen dat mijn vader een doka had. Het daarbij gebruikte fotopapier was lichtdicht verpakt.

    Nu zoek ik groot formaat lichtdichte enveloppen of liever nog doosjes. Het gaat om het lichtdicht verpakken van kleine spoeltjes met nylon draad. Op Internet vind ik wel iets dergelijks maar alleen op sites van groothandels waarbij de minimum afname voor een particulier wel erg hoog is en kostbaar. Heeft er iemand een tip waar ik lichtdichte verpakkingen kan kopen in kleine hoeveelheid ?

  • JorisP

    Wellicht zijn er nog mensen die restanten fotopapier op zolder hebben liggen en dat weg willen geven. Daar kan je dan de verpakking van gebruiken. Informeer eens bij de plaatselijke fotoclub.

  • Armand

    film en fotopapier worden nog gewoon gebruikt in de professionele fotografie. Een fatsoenlijke fotozaak kan het nog leveren.

  • Henk Moelker

    Bedankt door de goede tips (tu)

  • JorisP

    TS vraagt niet om fotopapier, maar om lichtdicht verpakkingsmateriaal wat ook gebruikt wordt voor fotopapier. Om nu een paar pakken fotopapier te kopen voor alleen die zwarte zakjes lijkt me een beetje overkill.

  • Wim Zon

    JorisP, je gaf dit zelf aan hoor (fotopapier op zolder hebben liggen en dat weg willen geven)

    Logisch toch dat er gebruikers zijn die over het fotopapier doorgaan..

  • denord

    Je moet goed lezen Wim. Henk vroeg om lichtdichte enveloppen, geen fotopapier.

  • denord

    Beste Henk, misschien zou je in een goede fotozaak de lichtdichte verpakking kunnen vragen, als ze die over hebben in elk formaat.

    Misschien een afdruklab ergens bij jou in de buurt?

    Gr denord

  • Henk Bakker

    Misschien eerst verpakken in alufolie en dan in een stevige envelop?