Inspiratie & ideeën opdoen & delen

  • Ronaldo

    De Nederlandse social media sensatie, het digitale social foto prikbord.

    Hier zullen we je uitleggen wat Expodi.nl nu precies is. Expodi.nl maakt het mogelijk je leukste dingen te verzamelen en te delen op jouw eigen online prikborden (pinborden). Expodi.nl

    Deel & doe ideeën & inspiratie op!

    Digitaal prikbord

    Wat een leuk product, mijn favoriete merk kleding, mijn duurste Whisky, mijn coolste sneakers, mijn favoriete recepten, mijn lijst met mooiste digitale horloges, handige doe het zelf om te klussen in het huis, schoonmaak tips, mijn droom vakanties en veel meer. Iedereen heeft zijn of haar eigen interesses en veel daarover is het op web te vinden vaak verlies je naar een tijd leuke websites of foto's die je bent tegengekomen tijdens het surfen. Zou het niet handig zijn om je eigen digitale prikbord (pinboard) bij de hand te hebben waar je nooit meer jouw ontdekkingen verliest…? Dit is Expodi.nl een digitaal prikboard voor je zelf en voor anderen waar je makkelijk jouw favoriete dingen bij houdt.

    JIJ BEPAALD HOE EXPODI.NL ERUIT ZIET!

    Jouw pins bepalen de wat er te zien is op expodi.nl dus pin erop los!

    Expodi.nl

    Expodi.nl is een soort van digitaal prikbord. De gebruikers kunnen plaatjes (pins genaamd) op prikborden (pinboards) plakken. Zo kun je prikborden maken over elk favoriet onderwerp. Deze plaatjes kun je weer delen met je vrienden. Zij kunnen op jouw pins reageren, leuk vinden (like) en op hun eigen boards pinnen (repin).

    Expodi.nl is dus een platform (applicatie) waarmee je snel je interesses met anderen kunt delen. Met als inspiratie bron Pinterest. De naam Expodi is een mengeling van het woord Expo(seren) en van Podium.

    Natuurlijk heb ik dit afgekeken van Ben Silbermann de bedenker van het internationale Printerest. Ik wou mij alleen op Nederland richtten. Dit miste ik nog op Printerest natuurlijk hebben die printerest wel vertaald maar is nog niet Nederlands genoeg.

    Aanmelden bij Expodi.nl

    Het aanmelden bij Expodi.nl is betrekkelijk eenvoudig op de startpagina kan je met je Facebook, Twitter-profiel, of via je e-mail adres je zelf makkelijk aanmelden. Ook kan je via een vriend worden aangemeld, via het uitnodiging centrum van Expodi.nl.

    Vrienden Uitnodigen

    Op Expodi.nl kan je ook makkelijk je vrienden uitnodigen om ook te posten en te pinnen. Vrienden kun je uitnodigen doormiddel van een email te sturen via je account instellen of gewoon makkelijk je facebook vrienden uitnodigen als je je tenminste hebt aangemeld met je facebook profiel.

    Praktisch gebruik Expodi.nl

    Gebruikers blijken Expodi.nl steeds méér te gebruiken als een soort van hulpmiddelen bij projecten, zoals het inrichten van een huis, het samenstellen van een maaltijd, het voorbereiden van een bruiloft, het uitstippelen van een vakantie, het plannen van een kinderfeest. Elk project krijgt zo zijn eigen prikbord. Neem bijvoorbeeld het Prikbord Creatief hier verzameld Ronaldo H allemaal creatieve pins zodat hij deze makkelijk bij de hand heeft. Wat nog belangrijker is. Als je met een dergelijk project bezig bent kunt je gelijkgestemden zoeken en hen volgen. Zo krijg je vanzelf inspiratie, voor wat je bezighoudt. Creativiteit dus genoeg op Expodi.nl

    Tijdens het surfen pinnen(posten)?

    Om te kunnen pinnen tijdens het surfen is het makkelijk om de “post button” op je browser balk te installeren. Op de “Pin Knop” pagina lees je hier meer over. Het werkt super makkelijk en je hoeft geen Whizzkid te zijn om deze te installeren je hoeft alleen de knop naar je browserbalk te slepen. En elke keer dat je dan aan het surfen bent kan je op die knop drukken en zal dat onderwerp op de site gepint worden op je Expodi.nl.

  • Natasja

    Leuke site :) nog wel redelijk nieuw te zien. Ik zal snel wat toevoegen op de site!

  • Wim Zon

    Spam bericht.