Olympus FE170

  • suzanne

    Ik heb een olympus FE170 gekregen met onderwaterbehuizing. Nu weet ik niet welk programma ik moet gebruiken om de foto's op de pc te zetten. Zo aansluiten lukt niet. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast heel veel dank Suzanne

  • Rudo

    Kun je niet gewoon het geheugenkaartje er uit halen en die in een cardreader in je computer/laptop doen…..?

  • suzanne

    Nee dat wil niet het is een xd kaart.

    Ik hoop dattoch iemand t weet.

    Gr. Suzanne

  • sipke

    Er zijn steeds meer toestellen die weigeren om de geheugenkaart af te staan en moet je beslist de camera op de pc aansluiten. Probeer het hier eens mee.

    http://dutch.ircfast.com/lv/group/view/kl220647/Olympus_FE-170.htm

  • suzanne

    Dank je wel. Ga het proberen en laat het je weten.

    Gr. Suzanne

  • suzanne

    Helaas het werkt niet. Bedankt in ieder geval. Ik heb Olympus een mail gestuurd en wacht op bericht. Gr. Suzanne

  • Armand

    Hoi Suzanne,

    Zo maar wat tips/opmerkingen. Misschien helpt het je verder.

    Zie je op de camera wel de gemaakte foto's?

    Zo ja? zijn het Jpeg (jpg) bestanden?

    Controleer eens in het afspeelmenu van je camera of de foto's niet geblokkeerd of beveiligd zijn tegen exporteren.

    Een XD card past in de meeste interne en externe cardreaders.

    Normalter meldt deze zich zelf na aansluiten.

    Zo niet klik op (mijn)computer en kijk of de XD card zich meldt als xD-Picture Card(D) of iets dat daar op lijkt ?

    Als je de camera (met kaart er in) met een USB kabel op je PC aansluit en vervolgens de camera aan zet moet de rest automatisch gaan.

    Zo niet? Probeer eens een andere USB kabel.

    Ook in dit geval moet hij zich melden in (mijn)computer als Verwisselbare schijf (D) of met de cameranaam..

    Maakt je PC geen contact? Controleer eens of er een driver is geïnstalleerd voor je camera (in programma's).

    Zo niet downloaden van internet. Op de Olympus site vind je ergens een supportpagina waar je drivers kunt downloaden.

    Overigens behoort elke camera bij de eerste keer aansluiten het stuurprogramma automatisch te laden. Je krijgt dan rechts onderin je scherm een melding dat dit gebeurd is.

    Probeer ook eens op een andere computer of het daar misschien wel werkt. Mac of Windows maakt niet uit.

    Schakel je firewall eens uit en kijk of dat verschil maakt.

    Probeer ook eens een ander kaartje. Ze zijn nog wel te koop (Marktplaats) Wel eerst in de camera formatteren. Let op:

    bij formatteren wordt alles wat op de kaart staat definitief gewist.

    Ga eens met je kaartje naar een fotozaak en kijk of je een foto kunt printen in een printautomaat.

    Als dit ook niet lukt, is de kans groot dat het kaartje niet goed is. Misschien niet geformatteerd in de camera bij 1e gebruik of gewoon beschadigd.

    Ergens op dit prikbord vind je een discussie over terughalen van foto's op een beschadigde kaart.

    Als laatste redmiddel.

    Laat me s.v.p. weten of je iets verder bent gekomen.

  • suzanne

    Ik ga het proberen. Dank je wel. Je hoort het nog. Gr. Suzanne

  • suzanne

    Het is gelukt. Op een andere pc. Vreemd maar hij doet t.

    Gr. Suzanne

  • Armand

    Hoi Suzanne,

    Dan zit er hoogst waarschijnlijk op jouw computer geen of onjuiste driver software.

    Even googelen: ‘Olympus FE 170 driver software’ en je vindt een heleboel sites waar je gratis kunt downloaden.

    Let op dat je de juiste versie voor jouw computer en operating system kiest.

    Succes