Analoge foto's ECHT analoog afdrukken

  • Ger@ld

    Ik heb helemaal niets tegen digitale fotografie en digitale afdrukken, maar heb de indruk dat de foto's vroeger toch meer “diepte” hadden.

    Vandaar dat ik niet als veel anderen de analoge camera's voor een habbekrats hebben verkocht of ingeruild, maar deze nog steeds gebruik.

    De meeste fotowinkels en 1 uur lab, hebben inmiddels printers staan waarmee de negatieffilm eerst wordt ingescand en de foto's daarna digitaal worden afgedrukt.

    Voor vakantie kiekjes …… ach wat maakt het uit …… logische ontwikkeling.

    Maar vroeguh was het beter …… gevoelsmatig dan en als je veel fraaie foto's van toen bekijkt ……. uit de tijd dat ook het afdrukken nog een analoog gebeuren was, zie je soms iets van kwaliteit, zoals je die nu niet meer vinden kunt.

    Maaruhh waar wordt nu nog hoogwaardig en analoog afgedrukt ???????????????

  • JeroenW

    Zijn er echt nog wel hoor maar je betaald er voor. Welke regio?

  • Ger@ld

    Zwolle eo.

  • JeroenW

    Deze lui al 's gevraagd? http://www.fotoprintshop.nl/analoog.html

  • GJvdZ

    Veel digitaal geprinte foto's zien er vlak uit omdat ze in het lab veel te veel worden verscherpt en “geoptimaliseert”. Dan krijg je lelijke beelden. Als je analoge foto's digitaal laat printen met slecht minimale post-processing, dan is het resultaat minstens zo goed als analoog.

    Een fotozaak die nog een eigen 1-uurs lab machine heeft staan, en de kennis in huis heeft om van het standaard proces af te wijken moet afdrukken kunnen leveren die je mooi vindt. Anders moet je terugvallen op vaklabs waar je in overleg met de experts tot een zeer goed resultaat moet kunnen komen (maar daar hangt uiteraard een prijskaartje aan).

    Wat natuurlijk ook nog kan is dat je voor een prikkie oude, maar zeer goede, dokaspullen koopt en zelf aan de slag gaat.

  • Marnix

    Hoi Gerald,

    Ik ben op dit moment een analoog fotolab aan het opzetten,

    daar drukken we ook op barriet papier af. het is nog niet te vinden op internet.

    Mocht je interesse hebben als het lab draait,

    dan hoor ik graag een bericht van je,

    Groeten Marnix