Samsung S1070 kapot

  • Stans

    Hallo,

    Ik ben nieuw op dit forum en ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende probleem.

    Bijna twee jaar heb ik deze digitale camera (zie onderwerpregel). Heeft het altijd goed gedaan. Tot nu. Buiten foto's maken gaat niet meer want er komen alleen witte horizontale strepen op de foto te staan en grote witte vlekken. Je ziet nog wel hier en daar iets van de genomen foto. Binnen doet hij het wel goed, ik vind het een raar iets.

    De winkel wil hem wel opsturen naar Samsung maar als hij niet gemaakt kan worden kost het toch 32,75 en dan nog de reparatiekosten als het wel gemaakt kan worden. Samsung wil wel (nou misschien) coulance toepassen als het een dure reparatie zou zijn. De garantie is er af.

    Iemand een idee? Samsung had nog nooit van deze klacht gehoord.

    Groet,

    Stans

  • sipke

    Geef dat ding maar een een 3 jarig kind en koop een echte camera.

  • Stans

    Hij is al van een kind. En het kind vindt het erg jammer dat zijn mooie camera kapot is. Evengoed bedankt voor de tip.

  • Marlies1

    Ik denk dat repareren duurder gaat uitvallen dan wat de camera nog waard is.

    Als het toch om een kind gaat zou ik er voor kiezen een niet te dure nieuwe te kopen.

    Het is toch een camera voor leuke kiekjes en die maak je ook met een goedkoper alternatief.

  • JeroenW

    Voorbeeldfoto's helpen enorm bij dit soort vragen.

    Als ‘ie inderdaad naar samsung moet is ’ie economisch afgeschreven. Een Canon a495 is misschien een leuk alternatief, simpel, in kleurtjes te krijgen en best goedkoop.

  • Jet

    Zelf zou ik daar geen geld meer aan spenderen.

    Wat ik voor een kind zou adviseren is een schok, vuil en waterdichte camera. Mijn kinderen vinden het helemaal geweldig om in de vakantie onderwaterfoto's te maken. Nemen hem ook mee als ze hier met de roeiboot de sloot op varen en als we met de honden naar het strand gaan.

    Het bied ze meer mogelijkheden en het kan relatief tegen een stootje of regenbui of sleeën in de sneeuw.

    B.v. een Olympus mju Tough 3000 bv. is er in vele kleuren en voor 160 euro ongeveer te koop. Kunnen er nog HD films mee gemaakt worden ook.

  • peter

    Hoi stans,

    ik heb nu het zelfde probleem en hij doet het binnen en buiten niet meer, dus ook streepen.

    heb je al een oplossing gekregen of hem in de prullenbak gegooid .

    gr peter

  • J. Grandjean Perrenod Comtesse

    hoi

    Ik kan me hier nu ook bij aansluiten.

    Ook strepen buiten de deur en binnen soms oké.

    automaat reageert wel op e lichtgevoeligheid via ASA instelling,

    maar diafragma werkt niet meer