diascanner

  • Hans

    Ik wil graag de dia's die mijn overleden vader gemaakt heeft digitaliseren en op schijfjes branden.

    Het zullen er denk ik zo'n 2000 zijn, dus een hele klus.

    Heb echter geen idee welk apparaat ik hiervoor het beste kan aanschaffen.

    Betaal liever wat meer voor een goed resultaat dan dat ik met een speelgoedding aan de slag moet met dito resultaat.

    De dia's zijn uiteraard al ingeraamd en het aan te schaffen apparaat moet dus de mogelijkheid hebben om ze op deze manier te scannen want dia's stuk voor stuk uit de raampjes halen zie ik echt niet zitten.

  • Antony

    Ga voor de Epson V700. Dat is een nagenoeg professionele scanner. Met maskers waarin 12 dia's passen. Dus niet afzonderlijk scannen.

    Ook het scannen van alle andere formaten (dia, zwart-wit, kleur) is probleemloos mogelijk.

    Scant ook documenten, tekeningen, teksten, etc.

  • brulboei

    Bij www.kamera-express.nl is de Epson V700 € 488,-

    Is een toptent. Heb er geen aandelen van hoor.

    Is niet duur, er zijn d'r bij die er € 749,99 voor durven te vragen.

  • Antony

    Gelijk doen.

    Of lees eerst de review:

    http://www.photo-i.co.uk/Reviews/interactive/Epson%20V700/page_1.htm

  • Frans

    Nou als het zoveel dia's zijn zou ik er niet aan beginnen hoor.

    Er zijn voldoende bedrijven die dat van je willen overnemen.

    Heb dit een tijd geleden ook laten doen, kostte me 35 cent per dia.

    De resolutie was 1600 bij 2400 pixels en 300 dpi, goed genoeg voor tv weergave en pc en afdrukken tot A4.

    2000 keer 35 cent is 700 euro ….. deel dat met eventuele broers en zussen ….

    Daar koop je dan geen scanner voor, en je houdt heel veel vrije avonden over ;-)

    Dat bedrijf waar ik het heb laten scannen heet iets van scanpics en zit in bergambacht

  • Marc

    Bij veel bedrijfjes kun je een Nikon Coolscan 5000 huren. Kost per week tussen de 100 en 150 euro met invoer waarin 50 dia's passen. Per dag zou je zo'n 400 dia's moeten kunnen verwerken.

    Zie http://www.evertz.nl/pdf/Consumentenbond.pdf

  • Remco Jan

    Ik weet niet hoe de markt nu is, maar ik heb een paar jaar terug een Minolta Scan nogwat gekocht, mijn dia's en negatieven gescand en de scanner weer doorverkocht via marktplaats voor 50 euro onder de aanschafprijs.

  • A.Das

    Geachte heer Hans.

    Ik heb zelf in 2005 een diascanner gemaakt van triplex.Deze doet het uitstekend En ik maak ± 60 foto's per uur.

    Kosten 0,0 schrijf mij maar en ik stuur je de foto's van de scanner op.

    Vr.A.Das

  • Antony.

    A.Das Schreef:

    ——————————————————-

    > Geachte heer Hans.

    >

    > Ik heb zelf in 2005 een diascanner gemaakt van

    > triplex.Deze doet het uitstekend En ik maak ± 60

    > foto's per uur.

    >

    > Kosten 0,0 schrijf mij maar en ik stuur je de

    > foto's van de scanner op.

    >

    > Vr.A.Das

    Ik ben als knutselaar zeer geinteresseerd. Zet dat verhaal eens hier.

    Met dank, Antony.

  • nikonsjoerd

    Ik heb ook intresse.