Welke lens (met stabilisator) op Nikon D50

  • JeroenW

    Ik heb vogels gezien met een 80-400. Niks mis mee.

  • JeroenW

    Betaalbaarste keuze is een 70-300VR. Zou er ook iets van groot bij opscharrelen, al is het maar een 18-55. Zorg ook dat je voor al je spul zonnekappen hebt en vergeet de rocketblower niet.

  • De Dons

    Jeroen je bent er weer !!!! Gelukkig

  • JeroenW

    Eventjes, kijken hoelang het goed gaat.

  • Nikon Sjoerd

    Welcom back JeroenW… en Ad, doe je nu wel een beetje aardig tegen hem? :)

    Maareh… ober die 80-400 gesproken… ik had het over het verschil.

  • Ad

    Ik???

    Ik ben altijd aardig tegen Jeroen.

    :D

  • dirk-jan boon

    Voor de D50 zijn eigenlijk alle VR lenzen geschikt , de meest geschikt wat budget (laag / hoog)

    nikon nikkor af-s 18-55 dx vr f3.5-5.6G swm aspherical (100 -130 euro) goede basis kitlens met vr goede foto's(niet lichtsterk vergeleken met de 18-105 vr)#

    nikon nikkor af-s 18-105dx ed vr F3.5-5-6G swm aspherical IF (250-340 euro) mooie walk around lens met een behoorlijk bereik#

    nikon nikkor af-s 70-300 VR goede telelens

    nikon nikkor af-s 16-85 DX ED VR de opvolger van de beruchte 18-70 lens nu met iets meer groothoek en iets meer tele , goede maar dure lens de 18-05 is net zo goed maar een stuk goedkoper en meer bereik)

    # = lensen met vr die ik zelf bezit

    ik zou de dure 18-200 laten voor wat hij is een verouderde lens met vr , die niet eens 200mm haalt op een ff body en rond de 600 euro kost

  • JeroenW

    Waarom haal je een disucssie van eind mei/begin juni nu opeens op?

  • Rudo

    Misschien (en ik zeg misschien) is de 18-105 optisch net zo goed als de 16-85, maar voor wat betreft het bereik…. die 20 mm aan de tele kant van de lens is niet zo'n een enorm verschil, maar de 2 mm verschil aan de groothoek kant is naar mijn meneing wel een enorm verschil.

    Daar komt bij dat de 16-85 een stuk steviger is gebouwd…….

    Groetjes van Rudo

  • De Klik

    Volgens mij is Joris allang terug van vakantieB)-