hoeveel pixels is hoeveel mb

  • christine deboosere

    Mijn bestandsformaat is jpg. De beelden moeten verstuurd worden in 1000 pixels Hoeveel MB is 1000 pixels in een jpg bestand?

    Dank je wel

  • pikselvilozoov

    Als je het bovenstaande gelezen had, zou je weten dat daar niets over valt te zeggen.

    Beelden zijn X x Y pixels

  • sipke

    In elk geval moet je van 1000 pix geen wonderen verwachten

  • Remco Jan

    Voorbeeld: een redelijke afdruk vereist minimaal zo'n 200 pixels per inch. 1000 pixels is dus slechts 12,5 cm.

  • Joop

    1. Een digitale foto heeft geen dpi, alleen maar pixels

    Dat geldt voor een foto op de computer, op een website/internet, in een camera, enz.

    Ook al staat er een dpi-getal, het betekent niets, je zou het bij wijze van spreken gewoon uit kunnen gummen.

    2. Pas als een foto wordt (af)gedrukt heeft deze een dpi (eigenlijk ppi, px/inch)

    3. Over 300 dpi

    Een afgedrukte foto moet (meestal) 300 dpi zijn, dat betekent 300 px/inch (pixels per inch). Dat is hetzelfde als 118 px/cm. Als een drukker zegt dat je je foto's moet aanleveren op 300 dpi, dan bedoelt deze: je foto moet voldoende pixels hebben. Als je de afdrukmaat weet, moet je het aantal cm vermenigvuldigen met 118. Dat is het aantal pixels dat je foto minimaal moet hebben. In de alinea's over 300 dpi kun je lezen wat je moet doen als je te weinig (of teveel) pixels hebt voor die afdrukmaat, en wat je moet doen als je de afdrukmaat (nog) niet weet.

    Wil je het hele verhaal lezen kijk dan eens hier;

    http://www.dpiphoto.eu/dpi2.htm

  • Albert Bolink

    19:55 nederland 2 vandaag !! Vanavond gaat de uitzending over digitale fotografie. Uw vragen over bijvoorbeeld het bewerken van foto's, megapixels of het versturen van digitale foto's worden live beantwoord in de studio door deskundigen.

    Mvg: Albert Bolink , en op speciaal verzoek van de beheerder maar geen aanvullende informatie erbij welke zender of zo !!

  • pikselvilozoov

    Hoogstwaarschijnlijk totaal oninteressant, wat gericht op de totale NOOB

  • Remco Jan

    Het lijkt me ook niet realistisch om een programma dat rond 20.00 wordt uitgezonden te maken voor die 1% van de bevolking die iets meer van fotografie weet….

  • _eenvrouw_

    hoe kan je pixel doen>? vraag ik me af:S(tu)