Opdrachten topics

  • Joop

    Ik heb de laatste tijds eens de opdrachten topics bovenaan eens in de gaten gehouden.

    Ten eerste in de nieuwe maand opdracht (valentijn) staat nog niks terwijl de opdracht al lang bekend is. Jammer, maar helaas.

    Ten tweede in de Winteropdracht worden alleen maar foto's geplaatst. Dat is wel leuk en aardig maar het is dan wel de bedoeling dat je ook de andere foto's gaat bekijken en je commentaar / kritiek wat jij ervan vindt plaatst.

    Nu is het niet de bedoelling dat is leuk of Oh wat mooi of Ah wat een bagger is dit, maar ook je waarom iets niet goed is of juiste wel goed is. En hoe denk jij dat het dan beter kan. Probeer daarom ook zoveel mogelijk de Exif gegevens in je foto te bewaren. En als er op de foto gereageerd is dat je even terug reageerd.

    Hier leert dan iedereen weer van wat eigenlijk de bedoeling is.

    Dan nog iets, bijna niemand leest de regels over breedte van de foto's en plaats maar luk raak een aantal foto's. Het is en was de bedoeling om je beste foto er te plaatsen, dus één foto.

  • Flore

    Van mij mogen die topics sowieso wel weg. Er zijn genoeg fora waar je aan wedstrijden mee kan doen, en nu schopt het alleen maar de “nieuw”-meldingen in de war…

    F.

  • Harry(O)

    Ik vind dat de opdrachten topic's wel mogen blijven maar dat er zoals joop al stelde gericht commentaar of advies word gegeven.

    Dit kan soms frustrerend overkomen maar als het commentaar op een goede manier gegeven word kan het alleen maar leerzaam zijn.

    Wat ik wel vond, bij de opdracht over ronde vormen, dat het commentaar een beetje rommelig tussen de foto's stond en je niet goed kon, tenminste ik, onderscheiden waar het commentaar/goedkeuring bij hoorde.

    Het zou, en nu zeg ik iets waarvan ik niet weet of het mogelijk is, beter zijn als je in de opdrachten topic weer een eigen topic kon plaatsen met daarbij de mogelijkheid van commentaar.

    Harry

  • Joop

    Dit is geen wedstrijd, maar topics om gelijk soortige foto's te laten zien en op elkaars foto commetaar / kritiek te leveren.

  • Kelly

    Ik ben het met Flore eens, zie er niet echt een toegevoegde waarde in.

    Als mensen graag hun foto's willen laten zien kan dat toch gewoon in aparte topics?

  • Rudo

    Kelly schreef:

    >

    > Ik ben het met Flore eens, zie er niet echt een toegevoegde

    > waarde in.

    > Als mensen graag hun foto's willen laten zien kan dat toch

    > gewoon in aparte topics?

    Dat klopt wat je zegt, maar de bedoeling was volgens mij dat wanneer iedereen die mee wil doen over de opdracht nadenkt, met bepaalde iedeeën komt en dan is het juist leuk (tenminste dat kan leuk zijn) om te zien met wat voor ideeën men dan komt. De verschillen kunnen dan al een toegevoegde waarde zijn om iets te leren, en de feedback is dan het volgende waar men iets van kan leren.

    Groetjes van Rudo