Flitser voor Nikon D40

  • Samarik

    Hallo

    Ik heb een Nikon D40 camera. En ik zou er graag een flitser bij kopen.

    In de winkel werd wel gezegd dat je heel goed een Metz kunt aanschaffen ipv een die bij Nikon hoort. Prijs verschil, maar geen kwaliteit verschil.

    Zou iemand zo vriendelijk willen zijn mij hierover te adviseren?

    Ik kan van iemand een “ Metz flitser > 44 AF - 4iN” overnemen maar weet niet of die wel te gebruiken is. Ik wil geen geld uitgeven aan een flater.

    met vriendelijke groet,

    Samarik

  • Joop

    mecablitz 44 AF-4iN (ab Version V4/onwards version V4) is geschikt voor de Nikon D40. Dus vanaf versie 4. Even kijken dus.

    Metz is een goed merk.

    Misschien handig de gebruiksaanwijziging

    http://2007.metz.de/fileadmin/fm-dam/bilder/03_service_support/02_bedienungsanleitungen/02_foto_elektronik/mecablitz/Mecablitz_44_AF_4iN_f%FCr_Nikon.pdf

  • JeroenW

    Metz is een goed merk, zeer waarschijnlijk het beste “vreemde” merk wat je kunt kopen. Wat je alleen niet weet is hoe goed metz de nikon flitsbesturing heeft gekopieerd.

    Ik heb een SB600 bij m'n D50 en ik kan je wel zeggen dat die flitser zo goed met de camera samenwerkt dat fatsoenlijk flitsen echt supermakkelijk is. Echt goed flitsen blijft uiteraard een kunst die veel oefening vergt.

  • JohnF

    Voor compabiliteit kijk je even op de Metz website: www.metz.de.

    Je hebt heir een flits selector. Voer je camera type in en de site geeft je de mogelijkheden.

    Metz is een goed, gerenomeerd merk. Ze maakten al flitsers voor o.a. Nikon en Canon toen deze merken er zelf nog niet aan dachten.

    De 44AF-4iN is een goede maar simpele flitser. Wienig instelmogelijkheden, gaat bijna allemaal via de camera. Heeft in mijn ogen de beperking dat je de kop wel omhoog kunt richten maar niet draaien. Koop in ieder geval een Omnibounce (melkwit kapje) er bij om het licht te verzachten.

    Succes

    JohnF