Macro lens

  • louise20

    Ik zoek een niet te dure macro lens voor op een canon 350d/40d

    Ik heb nog niet echt macro geschoten dus weet nog niet of het mijn ding is.

    Ik zoek er één qwa prijs en kwaliteit goed is.

    alvast bedankt,

    louise

  • JeroenW

    Wat is niet te duur? En wat wil je ermee gaan doen? Ik weet dat er zat canon gebruikers zijn die heel blij zijn met de 60mm van canon maar ook de 90mm van tamron wordt vaak goed gewaardeerd.

  • Remco Jan

    Tamron en Sigma leveren betaalbare macro objectieven. Mocht het niet bevallen dan kan je deze altijd voor een redelijk bedrag doorverkopen.

    Wat ik zelf gedaan heb is een oude Pentacon balg gekocht (10 euro), met daarop een even oude Helios 55mm (5 euro) en een P-draad naar F-bajonet (nikon) adapter (ook 5 euro). Dus zo goed als gratis en hardstikke leuk om mee te spelen. ff zoeken op Marktplaats of ebay.

  • JeroenW

    Wel uiteraard met de kanttekening dat lichtmeten en scherpstelln totaal met de hand gedaan moeten worden.

  • louise20

    bedrag tot 150 euro ofzo??

    en waar moet ik dan goed op letten?

    mvg louise

  • Kelly

    Ik heb een EF-S 60mm macro f/2.8 , zeer tevreden hiermee aangezien ik voornamenlijk portret doe en ik daar deze lens ook prima voor kan gebruiken en ook de kleine beestjes en bloemetjes mooi vast kan leggen.

  • JeroenW

    150 euro wordt het 2e hands denk ik en zou ik niet te kritisch zijn.

  • rob

    Ik heb een 100mm macro en een 50mm macro wel voor pentax maar allebei tweedehands gekocht voor een heel schappelijke prijs.

    Prima lenzen, met heel goede resultaten.

    Wel alles handmatig instellen (wat ik overigens veel liever doe).

    Macrofotografie is vooral heel veel oefenen en met een voorzetlens kun je ook heel mooie resultaten behalen en kijken of het je wel ligt.

    100mm macro

    50mm macro

  • ike

    Ik heb een Sigma 5.6/180 mm macrolens K-vatting te koop vraagprijs € 200,–