Fotoalbums van foto's maken iemand ervaring?

  • Ruben Westerveld

    Goedemiddag,

    Ik vroeg mij af of iemand ervaringen heeft met het laten maken van een fotoalbum.

    De volgende bijkomstigheden/mogelijkheden zouden erg leuk zijn:

    * Een mogelijkheid om je eigen digitale foto's zelf een persoonlijk tintje te kunnen geven (opleuken zoals een mooi kader om de foto's heenplaatsen, de foto's draaien, etc. maar dan op een eenvoudige manier en niet met ingewikkelde fotobewerkingsprogramma's.

    * De mogelijkheid om dit album te laten maken en het album dan thuisgestuurd kunnen krijgen of naar een familielid te kunnen sturen als cadeau.

    Na even zoeken kwam ik terecht bij een website die dit aanbied, fotoalbum.nl. Ik heb echter nog nooit zoiets gedaan, wie heeft er hier ervaring mee? Heeft iemand al eens iets besteld deze site? Ik hoor het wel.

    Met vriendelijke groet,

    Ruben

  • Joop

    Op EOSdigitaal is er al 2 topics over geopend met vele ervaringen, lees voer dus.

    http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=45558

    http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=47462

  • JeroenW

    Tweakers zit ergens ook zo'n topic.

    Ik heb vorig jaar via de plaatselijke ringfoto bij cewe een album laten printen. Zeker niet slecht maar het eindresultaat heeft toch meer weg van een glossy tijdschrift dan van een echt album.

  • Remco Jan

    Ik zag een advertentie van webprint.nl waarin zij “pure photo quality” albums claimen, doordat zij (ik citeer) “speciaal door Fuji vervaardigd fotopapier” gebruiken.

    Heeft iemand hier ervaring mee? De gebruikelijke albums vind ik nog altijd onder de maat. Het is leuk, maar een beetje tijdschrift is al beter gedrukt.

  • Kristies

    bij bv de Hema kan dit ook en het is een redelijk makkelijk programma. Albums zijn m.i. redelijk van kwaliteit.

  • JeroenW

    Veel zaken, waaronder de hema, hebben een voorbeeld boek liggen. Ik heb die van de hema ook bekeken en kwaliteit licht dicht in de buurt van het album wat ik heb laten printen.

  • Remco Jan

    Maar niemand met ervaring met het “speciaal door Fuji gemaakte fotopapier” waar webprint.nl mee adverteerd? De boeken van de Hema ken ik, en daar ga ik eerlijk gezegd mijn geld aan besteden. Dan liever goede foto's en de lijmpot om ze traditioneel in te plakken.

  • JeroenW

    Ik heb ‘t ook maar 1 keer gedaan als kado voor oma’s 70e verjaardag. Nee, geen ervaring met fuji boeken, wel met gewoon fuji fotopapier en dat vind ik erg mooi.