dvd

  • Thijs1982

    Ik heb hier een dvd net foto's, ik kan deze wel afspelen maar wil een selectie ervan afdrukken. Dat betekent dus dat ik ze eerst moet opslaan op de pc.

    Mijn vraag is hoe ik dit doe? Hoe kan ik dus een foto van een dvd opslaan?

    BVD voor uw reacties

  • HarryS

    Goeie genade…………….

  • Joop

    Dat dacht ik ook, toen dacht dit is een grap.

    Maar toen dacht ik aan mijn buurman die 80 is die wel met zijn computer kan mailen, internetten en video editen maar verder geen bal verstand ervan heeft.

    Dus zal netjes antwoord geven.

    Het hangt ervan af hoe deze zijn opgeslagen op de dvd.

    Als het losse foto's met Copy (kopieren) op de dvd en Paste (plakken) op de computer. Kijk maar in de verschillende mapjes op de DVD waar de JPG of JPEG bestanden staan.

  • JeroenW

    Zijn het die niet dan wordt het lastiger. Programma's als SnagIt kunnen helpen.

  • Thijs1982

    Dank voor jullie nuttige en minder nuttige reacties. De foto's staan dus niet afzonderlijk als JPG of JPEG bestand op de dvd. Copy paste lukt mij ook nog net.

    Ik heb SnagIt gebruikt en is inderdaad een handig programma, alleen in Windows Media Player krijg ik ongeacht wat ik “capture” een zwart beeld. Heb dus nog steeds geen foto's.

    Ik denk dat ik dan de hele dvd maar laat afdrukken, is dit wel mogelijk als de foto's er niet als afzonderlijk bestand opslaan?

  • H. van Eimeren (Henk)

    ALs er geen jpg of fotobestanden op staan maar bijvoorbeeld VOB bestanden heb je een film en kun je er geen afdrukken van maken.

    Ga naar de persoon die de DVD gemaakt heeft en vraag hem een dvd met fotobestanden, dan kun je wel afdrukken maken.

    Groetjes Henk

    www.fotovaneimeren.nl